گیاه سانسوریا (Sansevieria) که با نامهای گیاه شمشیری یا زبان مادر شوهر نیز شناخته میشود، پرطاقت ترین گیاه درون خانه ای بوده و معمولا هیچ وقت خراب نمیشود از این رو نگهداری آن در آپارتمان و منزل رایج و با صرفه است.

چگونه سانسوریا را از برگ تکثیر کنیم

بستر مناسب برای کاشت قلمه سانسوریا 5 ٠٪ ماسه ٣٠٪ پیت ٢٠٪ ورمی کمپوست می باشد . ته سینی کشت ماسه ریز ریخته و ترکیب فوق را پس از مخلوط کردن در سینی کشت ریخته و اقدام به سمشویی با دوز 5 در هزار کرده و به مدت 24 ساعت سینی کشت را در مکان سایه قرار می دهیم. بعد 24 ساعت هم آبشویی سینی کشت را انجام داده و برگ ها را به طوری که در برگ های کوچک یک سوم و در برگ های بزرگ حدود 3 تا 5 سانت داخل بستر قرار بگیرند .

هر چقدر برگ بزرگتر باشد، تعداد جوانه هایی که به وجود می آیند نیز بیشتر و قویتر خواهد بود .

اگر برگ بزرگی را کاشتید و بعد چند ماه جوانه داد و جوانه رشد کرد، برگ را از ته بریده و دوباره داخل خاک فرو کنید تا جوانه های بیشتری دهد .

آبیاری و خاک مناسب سانسوریا

سانسوریا به علت داشتن ساقه های گوشتی و ابدار نیاز ابی پایینی داره پس از ابدهی بیش از حد ممکن خودداری کنید. ابیاری سانسوریا در تابستان هفته ای یکبار ودر زمستان ده روز الی دو هفته یکبارانجام میشه . در ضمن از ابپاشی و غبار پاشی روی ساقه های این گیاه خودداری کنید .

بهترین خاک برای سانسوریا خاک لوم و سنگین هست. یعنی مخلوطی از شن، ماسه، رس و مواد آلی یا همون “برگ پوسیده یا کود دامی پوسیده” البته به میزان کم. سانسوریا در خاک سنگین رشد بسیار مطلوبتری خواهد داشت و به سرعت بیشتری جوانه و پاجوش می دهد .

نکات مهم در تکثیر و نگهداری سانسوریا

  • دقت داشته باشید در زمان تکثیر به روش برگ، هر قطعه از سانسوریا رو وارونه در ماسه نزارید چون گیاه شما از بین میره .
  • برای تکثیر قلمه برگی سانسوریا از واریته دور طلایی قبل از کاشت در ماسه حتما یک قطعه از پایین قلمه بصورت هشتی ببرید و بعد گیاه رو بکارید. این کار کمک میکنه جوانه های تازه متولد شده هم دور طلایی باشن در غیر این صورت جوانه های جدید ساده بوجود میان .
  • این گیاه توانایی بالایی در تصفیه هوای محیط داره. پس بهتون پیشنهاد میکنم از این گیاه در اتاق خوابتون استفاده کنید. هم زیبایی خاصی به اتاق خوابتون میده و هم سلامتی رو براتون به ارمغان میاره .
  • یکی از نکات مفید و مثبت دیگه ای که این گیاه کم توقع داره اینه که بخاطر بافت پر آب و گوشتی خودش توانایی بسیار زیادی در مقاومت در برابر بی آبی و خشکی داره. پس با خیال راحت به سفرهای دو سه هفته ای برید و هیچ نگرانی نداشته باشید .
  • شاید اینو ندونید اما سانسوریا در زمان بالغ شدنش به گل میشینه ینی تولد یک گل خوشبو از سانسوریا که هوا رو معطر میکنه. این گل به رنگ سفید و سبز هست اما زیبایی خاصی نداره .

خدمات اسباب کشی سانسوریا ,گیاه ,جوانه ,تکثیر ,سینی ,ماسه ,زیبایی خاصی ,اتاق خوابتون ,خودداری کنید ,گیاه سانسوریا منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

اخبار فیلم با ما بخون گروه برنامه نویسی هسنا yaraplus وبسایت رسمی نیما زئوس خبرنامه پمپ آب نایس موزیکا