تعداد واحد

ساختمان های کم واحد و پرواحد هریک مزایا و معایب خود را دارد. در ساختمان های پرواحد بدلیل وجود مدیریت ، مخارجِ شارژ و نگهداری امکاناتِ رفاهی ساختمان نظیرِ آسانسور ، نگهبانی ، سرایداری و … با نظم بیشتری پیگیری و پرداخت می گردد در صورتی که در ساختمان های کم واحد معمولا فردی بطور خاص مسئولیت تمامِ امور را به عهده نمی گیرد و اکثرا زیر بار مسئولیت مدیریت ساختمان نمی روند اما در عوض ساختمان های کم واحد دارای سکوت و آرامش بیشتری می باشند.

طبقه مطلوب

در آپارتمان های چند واحدی و یا بلند مرتبه ها انتخاب اینکه کدام واحد بهتر است کمی دشوار است. اگر به سر و صدا حساس هستید، بهتر است طبقه همکف و اول را نگیرید زیرا سر و صدای خودرو ها در پارکینگ و باز و بسته شدن درب ورودی شما را خواهد آزرد.

طبقه آخر نروید چون مشکلات مربوط به پشت بام بیشترین خرابی را در طبقه آخر به وجود خواهد آورد، عایق گرما و سرمای مناسبی نیست و در صورت وقوع زلزله یا آتش سوزی امکان فرار محدود تر می شود. دقت کنید که اگر ساختمان چهار طبقه یا بیشتر است حتما آسانسور داشته باشد حتی اگر در طبقات پایین قرار است ساکن شوید زیرا سر و صدای رفت و آمد ساکنین از پله ها شما را آزرده می سازد.

قدرالسهم ملک

در آپارتمان علاوه بر متراژ واخد مورد نظرتان باید متراژ زمینی که در آن آپارتمان بنا شده است را بدانید. قدرالسهم ملک به میزان متراژی گفته می شود که شما از زمین سهم خواهید داشت. هر چه مساحت زمین بیشتر و تعداد واحدهای آپارتمان کمتر باشد قدرالسهم شما بیشتر خواهد شد. روش محاسبه آن نیز بدین شکل است که مساحت واحد مورد نظر در آپارتمان را در مساحت زمین ضرب می­کنیم؛ سپس عدد به دست آمده را بر مجموع مساحت کل آپارتمانها(کل واحدها) تقسیم می­کنیم؛ نتیجۀ حاصل، قدرالسهم شما خواهد بود.

مقاومت ساختمان

نمی توان پس از تکمیل شدن ساختمان، نوع و نحوه مصرف مصالح به کار رفته در آن را ارزیابی کرد اما میتوان هنگام خانه از یک سری داده ها به نتیجه گیری رسید. مثلا ابعاد ستون ها در طبقات مختلف و پارکینگ را با توجه به تعداد طبقات و بار وارد شده از طرف آنها بررسی کنید و ببینید آیا کافی است یا خیر.

در زمینه اسکلت ساختمان مجبوریم به ادعای مالک ساختمان اعتماد کنیم. هم اسکلت بتنی و هم اسکلت فلزی را می توان برای مقاومت های مختلف طراحی نمود و نمی توان گفت کدام یک در برابر زلزله مقاوم تر است.اما اسکلت بتنی به دلیل افزایش وزن سازه، در زلزله، نیروی بیشتری را متحمل می شوند.

اسکلت بتنی دارای عمر مفید ۵۰ تا ۶۰ سال است. بتن با گذشت عمر دچار افت و خزش می شود که نهایتا باعث تاثیر منفی در عملکرد سازه هنگام وقوع زلزله می شود. اما در سازه فلزی مشکل افت مقاومت با افزایش عمر وجود ندارد که این یک مزیت برای اسکلت فلزی محسوب می شود.

می توانید پرونده آزمایشگاهی مصالح مصرفی در سازه ساختمان را موقع خانه بررسی و کنترل کنید.


خدمات اسباب کشی ساختمان ,واحد ,اسکلت ,آپارتمان ,طبقه ,مساحت ,اسکلت بتنی , خانه ,اسکلت فلزی ,مساحت زمین ,وقوع زلزله منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

بازیگری را یاد بگیرید کورد پاتوق|کرد پاتوق|ادرس جدیدkurdgap.ir علاقه های موفقیت و راه های موفقیت یک تنهای دیوانه! matnetaraneh.rozblog.com معرفی کالا damduma مرجع کنکور ایران